Żmigród - dawniej stacja węzłowa, obecnie przelotowa. Odgałęziała stąd lokalna linia kolejowa do Wąsosza (nr 317) - rozebrana w latach 70, obecnie częściowo wykorzystywana przez CNTK jako tor doświadczalny. Żmigród był też stacją styczną do kolejki wąskotorowej Żmigród - Prusice - Milicz, obecnie również nieistniejącej. Przed wojną 10 torów oraz tory boczne i bocznice - do cukrowni Małoszyn, do zakładów metalowych. Stacja posiada obecnie 4 tory główne, z których trzy znajdują się przy niskich, jednokrawędziowych ...
Żmigród - dawniej stacja węzłowa, obecnie przelotowa. Odgałęziała stąd lokalna linia kolejowa do Wąsosza (nr 317) - rozebrana w latach 70, obecnie częściowo wykorzystywana przez CNTK jako tor doświadczalny. Żmigród był też stacją styczną do kolejki wąskotorowej Żmigród - Prusice - Milicz, obecnie również nieistniejącej. Przed wojną 10 torów oraz tory boczne i bocznice - do cukrowni Małoszyn, do zakładów metalowych. Stacja posiada obecnie 4 tory główne, z których trzy znajdują się przy niskich, jednokrawędziowych peronach. Istnieje jeszcze kilka torów bocznych, prowadzących m.in do rampy, magazynu oraz wagi wagonowej. Ruch pociągów prowadzono przez dwie nastawnie: Żd (od strony Wrocławia) i Żd1 (od strony Rawicza). Perony stacji przebudowano w latach 2012-2014 - podwyższając je i budując kładkę na wyspowy peron 2. Nastawnia Żd1 już nie istnieje. Bocznica cukrowni odcięta od sieci. Więcej nt. historii kolei w Żmigrodzie: (moose - różne źródła, głównie semaforek.tk)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Stacja kolejowa Żmigród na innych fotografiach | ||
|
||