![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lekko klasycyzująca (pilastry, tympanon) bryła dworca prywatnej Kolejki Walimskiej miała nadawać powagi obiektu użyteczności publicznej. Mansardowy dach i lukarny zbliżały obiekt stylem do obiektu dworskiego, do którego pasowały fachwerkowe dobudówki - magazyn, weranda-poczekalnia i stojący na uboczu szalet oraz drugi magazyn. Z kolei stacja transformatorowa-lokomotywownia na drugim końcu stacji reprezentowała surową architekturę przemysłową celującą już bardziej w modernizm. Obecny stan budynku ...
Lekko klasycyzująca (pilastry, tympanon) bryła dworca prywatnej Kolejki Walimskiej miała nadawać powagi obiektu użyteczności publicznej. Mansardowy dach i lukarny zbliżały obiekt stylem do obiektu dworskiego, do którego pasowały fachwerkowe dobudówki - magazyn, weranda-poczekalnia i stojący na uboczu szalet oraz drugi magazyn. Z kolei stacja transformatorowa-lokomotywownia na drugim końcu stacji reprezentowała surową architekturę przemysłową celującą już bardziej w modernizm. Obecny stan budynku mieszkalnego dawnego dworca można ocenić jako średni-zły. Niestety przez brak remontów substancja ulega postępującemu rozkładowi - nie ma już magazynu, weranda (obecnie garaż) zapada się, podobnie rozpada się szalet. O dawnej fukcji obiektu przypomina już tylko skrzydlate koło żelazne na frontowej ścianie budynku. (moose)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |
![]() ![]() |
||
Dworzec kolejowy Walim (dawny) na innych fotografiach | ||
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
||
---|---|---|---|