Numer Kontraktu O.WR.D-3.2410.188.2015, / Nazwa Kontraktu "Budowa obwodnicy Bolkowa w ciągu drogi krajowej nr 3 i 5"
Budowa obwodnicy Bolkowa jest inwestycją o znaczeniu krajowym, jest przewidziane do realizacji w perspektywie finansowej UE 2014-2020 oraz znajduje się na liście inwestycji wymienionych w załączniku nr 1 do Uchwały nr 156/2015 Rady Ministrów z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 - 2023 (z perspektywą ...
Numer Kontraktu O.WR.D-3.2410.188.2015, / Nazwa Kontraktu "Budowa obwodnicy Bolkowa w ciągu drogi krajowej nr 3 i 5"
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Budowa obwodnicy Bolkowa jest inwestycją o znaczeniu krajowym, jest przewidziane do realizacji w perspektywie finansowej UE 2014-2020 oraz znajduje się na liście inwestycji wymienionych w załączniku nr 1 do Uchwały nr 156/2015 Rady Ministrów z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 - 2023 (z perspektywą do 2025 r.). Kontrakt obejmuje: zaprojektowanie (zoptymalizowanie dokumentacji projektowej), uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę, wybudowanie obwodnicy miasta Bolków o długości około 5,7 km, zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na przebudowę/rozbudowę odcinka drogi krajowej nr 5 o długości około 2,1 km, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla wybudowanej i przebudowanej/rozbudowanej drogi oraz oddanie do użytkowania drogi krajowej na odcinku od km około 409+486 DK5 do km 437+140 DK3. Podpisanie umowy z wykonawcą: 14 grudnia 2016 r. Czas realizacji: 34 miesiące Data zakończenia: 14 kwietnia 2020 r. Kwota kontraktowa: 73.451.216,23 zł brutto W ramach przedmiotowego zadania zostaną zaprojektowane i wykonane: - budowa odcinka jednojezdniowej drogi klasy GP o długości około 5,7 km, która stanowić będzie obwodnicę miasta Bolków; - węzeł drogowy na włączeniu obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 3 w km 437+140; - budowę skrzyżowania w km 3+327,30 z łącznikiem i rondem włączenia do DK5 w kierunku Kamiennej Góry i Lubawki, - budowę skrzyżowania w km 5+249,78 z łącznikiem zjazdu do DK5 w stronę Bolkowa i Legnicy, - przebudowa/rozbudowa odcinka drogi krajowej nr 5 o długości 2,1 km; - przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą krajową; - budowa dróg innych niż droga krajowa (obsługujących tereny przyległe i przywracających naruszone połączenia drogowe); - budowa lub przebudowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów; - obiekty inżynierskie w liczbie 6 szt., w tym: - estakada E1, zlokalizowana w ciągu projektowanej obwodnicy w km 0+485,82 (nad doliną dopływu Rochowickiej Wody i nieczynną linią kolejową nr 302 Malczyce – Marciszów), - estakada E2, zlokalizowana w ciągu projektowanej obwodnicy w km 0+987,78 (nad doliną Rochowickiej Wody i drogą powiatową nr 2830 D - rejon wsi Rochowice), - estakada E3, zlokalizowana w ciągu projektowanej obwodnicy w km 3+642,41 (nad doliną Nysy Szalonej i drogą krajową nr 5 - rejon wsi Wierzchosławice); - wiadukt W1, zlokalizowany nad obwodnicą miasta Bolkowa w km 2+269,48 w ciągu przejazdu rolniczego PR1, - wiadukt W2, zlokalizowany nad obwodnicą miasta Bolkowa w km 4+135,55 w ciągu przejazdu rolniczego PR2, - wiadukt W3, zlokalizowany w ciągu obwodnicy miasta Bolkowa w km 4+650,09 nad drogą gminną, - system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne.); - urządzenia ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne, zieleń; - infrastruktura dla potrzeb obiektów przy drodze krajowej zlokalizowanych w ciągu drogi krajowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizacja deszczowa wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne; - przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nad-ziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych); - elementy Systemu Zarządzania Ruchem; - oświetlenie drogowe; - oznakowanie drogi krajowej nr 3, 5 i dróg związanych oraz ich wyposażenie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego m.in.: bariery ochronne; - wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich; - oczyszczenia i udrożnienia istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego. Zamawiający: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu Inżynier kontraktu: Drogowa Trasa Średnicowa S.A. Katowice Projektant oraz wykonawca-lider: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. Kobylarnia Projektant oraz wykonawca-partner: MIRBUD S.A. Skierniewice |
|||||||||||||||||||||||||
|
||