MENU
Schemat torowy przystanku Żmigród Miasto i Żmigród Wąskotorowy wraz z powiązaniem z państwową, normalnotorową stacją Żmigród. Zaznaczone są również tory przeładunkowe pomiędzy przystankami. Źródło: Zeitschrift für Kleinbahnen (Zeitung des Vereins Deutscher Eisenbahn-Verwaltungen), Jahrgang 1895

Dodał: moose° - Data: 2019-07-20 14:51:05 - Odsłon: 1530
Rok 1895


Przystanek pasażerski utworzony w ciągu ul. Powstańców Styczniowych w bliskości dworca kolei państwowej zbudowany dla łatwej przesiadki pasażerów. Tor wąskotorowy za przystankiem prowadził dalej na teren cukrowni, obok bocznicy normalnotorowej - umożliwiając dostawy buraków bezpośrednio na jej teren. Oprócz tego odchodził krótki tor pod magazyn towarowy wspólny dla kolei państwowej i wąskotorówki. Po 1945 r. na stacji Żmigród PKP nie prowadzono odprawy pasażerów ani towarów, był to tylko przystanek umożliwiający przesiadanie na kolej normalnotorową. Odbywał się tu przeładunek przesyłek z wagonów normalnotorowych na wąskotorowe i odwrotnie. Formalości ekspedycyjne załatwiano już na stacji Żmigród Miasto. W maju 1970 r. zamknięto ruch do przystanku Żmigród Wąsk. z powodu złego stanu mostu kolejowego na Sąsiecznicy. Tor za mostem rozebrano dopiero w 1988 r. Do końca funkcjonowania Trzebnickiej KD utrzymywano punkt styczny z koleją normalnotorową koło mostu na Sąsiecznicy - służył od przed wojną do przeładunku między wagonami wąskotorowymi (wyniesiony wyżej tor) a normalnotorowymi, jak i możliwe było załadowanie wagonu wąskotorowego na rolbocki (transporter kołowy). Kilometraż stacji po przejęciu przez PKP 7,449 km liczony od Przedkowic. (moose)

inne

Poprzednie: Dom nr 8 Strona Główna Następne: 2018-2020 - Budowa pływalni