MENU
ZNACZNIKI

Fragment planu wałbrzyskiego Szczawienka z początku XX wieku. Niektóre charakterystyczne obiekty wskazują znaczniki. Dodatkowo na planie zaznaczyłem interesujące mnie obiekty:
- cegielnię (kółko pomarańczowe),
- most (lub kładkę) nad Pełcznicą (kółko zielone),
- prawdopodobne brody przez Pełcznicę (kółka żółte)
- były most kolejowy nad Pełcznicą, który wcześniej pominąłem przygotowując artykuł .
Opracowanie własne.


Dodał: Petroniusz° - Data: 2019-08-07 21:50:22 - Odsłon: 2058
Rok 1907

  • /foto/9912/9912094m.jpg
    1733
  • /foto/8409/8409573m.jpg
    1808
  • /foto/4963/4963836m.jpg
    1838
  • /foto/8028/8028044m.jpg
    1860
  • /foto/8028/8028046m.jpg
    1860
  • /foto/8035/8035704m.jpg
    1860
  • /foto/5970/5970380m.jpg
    1896
  • /foto/6642/6642831m.jpg
    1897
  • /foto/7386/7386812m.jpg
    1900
  • /foto/5105/5105719m.jpg
    1910
  • /foto/4969/4969386m.jpg
    1911
  • /foto/4474/4474619m.jpg
    1913
  • /foto/131/131862m.jpg
    1920
  • /foto/308/308424m.jpg
    1920
  • /foto/267/267138m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/263/263609m.jpg
    1926
  • /foto/372/372356m.jpg
    1931
  • /foto/263/263779m.jpg
    1932
  • /foto/4939/4939622m.jpg
    1932
  • /foto/7573/7573623m.jpg
    1934
  • /foto/263/263803m.jpg
    1939
  • /foto/3612/3612132m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/308/308635m.jpg
    1977
  • /foto/8263/8263483m.jpg
    1978
  • /foto/5834/5834529m.jpg
    1988
  • /foto/3566/3566110m.jpg
    2012
  • /foto/5441/5441442m.jpg
    2015
  • /foto/5506/5506602m.jpg
    2015
  • /foto/9113/9113369m.jpg
    2021
  • /foto/9152/9152564m.jpg
    2021
  • /foto/9814/9814015m.jpg
    2021

Petroniusz°

Poprzednie: Kamienica nr 23 Strona Główna Następne: Dom nr 14


Ryszard Kumorek | 2019-08-08 16:36:14
Doskonale to opracowałeś Petroniuszu! Moje uznanie! Chciałem tylko dodać, że stalowa kładka, o której pisałem w komentarzu wcześniejszym, była umiejscowiona kilka metrów na północ od niegdysiejszego mostku oznaczonego na Twoim planie zielonym kółkiem. Nota bene pierwszy raz słyszę, że tam był jakiś mostek, ale jak sięgam pamięcią to przypominam sobie, że brzegi Pełcznicy w tym miejscu były dość niskie, a sama rzeka rozlewała się nieznacznie w poszerzonym korycie. Nie było śladów po jakichś przyczółkach kamiennych czy betonowych, ale miejsce było akuratne do stworzenia jakiejś przeprawy. Natomiast trochę sceptycznie podchodzę do sprawy zaznaczonych przez Ciebie brodów. Trochę mi się nie chce w to wierzyć. Znów posiłkuję się swoją pamięcią i przypominam sobie, że Pełcznica płynęła tamtędy w dość wąskim korycie o stromych brzegach dochodzących miejscami do półtora metra. Nigdzie nie było łagodnego zejścia do brzegu rzeki. No, ale to było ponad pół wieku po wykonaniu tej mapy i wiele mogło się zmienić. W końcu ktoś, kto ją sporządzał wiedział co robi rysując szlak drogi polnej przez rzeczkę.
moose | 2019-08-08 17:29:43
Most czerwony istniał tak długo jak linia węglowa była jednotorowa. Jak wyglądał ten most może się kiedyś dowiemy z kwerendy archiwów. Nie mam pewności, tylko przypuszczenia kiedy ta przebudowa miała miejsce.
wik | 2019-08-08 19:46:48
Petroniuszu kładka była w pobliżu Dolnośląskich Zakładów Naprawczych Przemysłu Węglowego od strony rzeki . Była chyba do 1985 r służyła nam jako skrót do ul. Gagarina.
Petroniusz | 2020-02-29 20:33:41
Czyli w miejscu (lub w pobliżu) pierwszego żółtego kółka powyżej napisu "Kol. Feldmühle"?
Petroniusz | 2020-02-29 20:36:44
Dobra, przecież mówimy o tej kładce . :)
vooiteg | 2020-02-29 22:24:04 | edytowany: 2020-02-29 22:24:33
Petroniuszu, kładka czeka by dodać ją do artukułu . :)
Petroniusz | 2020-02-29 22:30:52
Oczywiście, tak zrobię. :) Obiecałem to już w sierpniu 2019 roku . Jutro się za to wezmę.
Petroniusz | 2020-03-01 22:07:40
Gotowe. Jeszcze kładka "wika" została.