MENU
Wiadukt w Starych Rochowicach.

Dodał: wk° - Data: 2019-10-25 21:15:40 - Odsłon: 666
24 października 2019

Data: 2019:10:24 11:47:57   ISO: 100   Ogniskowa: 18 mm   Aparat: SONY SLT-A35   Przysłona: f/13   Ekspozycja: 1/125 s  

Numer Kontraktu O.WR.D-3.2410.188.2015, / Nazwa Kontraktu "Budowa obwodnicy Bolkowa w ciągu drogi krajowej nr 3 i 5"

Budowa obwodnicy Bolkowa jest inwestycją o znaczeniu krajowym, jest przewidziane do realizacji w perspektywie finansowej UE 2014-2020 oraz znajduje się na liście inwestycji wymienionych w załączniku nr 1 do Uchwały nr 156/2015 Rady Ministrów z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 - 2023 (z perspektywą do 2025 r.).

Kontrakt obejmuje: zaprojektowanie (zoptymalizowanie dokumentacji projektowej), uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę, wybudowanie obwodnicy miasta Bolków o długości około 5,7 km, zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na przebudowę/rozbudowę odcinka drogi krajowej nr 5 o długości około 2,1 km, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla wybudowanej i przebudowanej/rozbudowanej drogi oraz oddanie do użytkowania drogi krajowej na odcinku od km około 409+486 DK5 do km 437+140 DK3.

Podpisanie umowy z wykonawcą: 14 grudnia 2016 r.
Czas realizacji: 34 miesiące
Data zakończenia: 14 kwietnia 2020 r.
Kwota kontraktowa: 73.451.216,23 zł brutto

W ramach przedmiotowego zadania zostaną zaprojektowane i wykonane:
- budowa odcinka jednojezdniowej drogi klasy GP o długości około 5,7 km, która stanowić będzie obwodnicę miasta Bolków;
- węzeł drogowy na włączeniu obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 3 w km 437+140;
- budowę skrzyżowania w km 3+327,30 z łącznikiem i rondem włączenia do DK5 w kierunku Kamiennej Góry i Lubawki,
- budowę skrzyżowania w km 5+249,78 z łącznikiem zjazdu do DK5 w stronę Bolkowa i Legnicy,
- przebudowa/rozbudowa odcinka drogi krajowej nr 5 o długości 2,1 km;
- przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą krajową;
- budowa dróg innych niż droga krajowa (obsługujących tereny przyległe i przywracających naruszone połączenia drogowe);
- budowa lub przebudowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów;
- obiekty inżynierskie w liczbie 6 szt., w tym:
- estakada E1, zlokalizowana w ciągu projektowanej obwodnicy w km 0+485,82 (nad doliną dopływu Rochowickiej Wody i nieczynną linią kolejową nr 302 Malczyce – Marciszów),
- estakada E2, zlokalizowana w ciągu projektowanej obwodnicy w km 0+987,78 (nad doliną Rochowickiej Wody i drogą powiatową nr 2830 D - rejon wsi Rochowice),
- estakada E3, zlokalizowana w ciągu projektowanej obwodnicy w km 3+642,41 (nad doliną Nysy Szalonej i drogą krajową nr 5 - rejon wsi Wierzchosławice);
- wiadukt W1, zlokalizowany nad obwodnicą miasta Bolkowa w km 2+269,48 w ciągu przejazdu rolniczego PR1,
- wiadukt W2, zlokalizowany nad obwodnicą miasta Bolkowa w km 4+135,55 w ciągu przejazdu rolniczego PR2,
- wiadukt W3, zlokalizowany w ciągu obwodnicy miasta Bolkowa w km 4+650,09 nad drogą gminną,
- system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne.);
- urządzenia ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne, zieleń;
- infrastruktura dla potrzeb obiektów przy drodze krajowej zlokalizowanych w ciągu drogi krajowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizacja deszczowa wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne;
- przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nad-ziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych);
- elementy Systemu Zarządzania Ruchem;
- oświetlenie drogowe;
- oznakowanie drogi krajowej nr 3, 5 i dróg związanych oraz ich wyposażenie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego m.in.: bariery ochronne;
- wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich;
- oczyszczenia i udrożnienia istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego.

Zamawiający: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu
Inżynier kontraktu: Drogowa Trasa Średnicowa S.A. Katowice
Projektant oraz wykonawca-lider: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. Kobylarnia
Projektant oraz wykonawca-partner: MIRBUD S.A. Skierniewice

  • /foto/7474/7474768m.jpg
    2016 - 2020
  • /foto/8284/8284310m.jpg
    2019
  • /foto/9522/9522970m.jpg
    2021

wk°

Poprzednie: Góry Wałbrzyskie Strona Główna Następne: Most kolejowy (rz. Bystrzyca - Zagórze Śl. / Jugowice)