MENU
Tereny kolejowe pomiędzy Gajowicami, Szczepinem oraz Muchoborem Małym to jedno z najciekawszych krzyżowań linii kolejowych (aż czterech i kilku łącznic). Tutaj od prawej dochodzi od strony Jaworzyny linia nr 274, która pod wiaduktami prowadzi do Wrocławia Świebodzkiego, od dołu linia nr 273 (Nadodrzanka) prowadzi w stronę Wrocławia Głównego, od lewej strony linia nr 271 z Poznania wraz z łącznicą nr 753 (Grabiszyn - Gądów). Z prawej strony łącznica nr 761 (Post. Grabiszyn - Post. WSB).

Dodał: moose° - Data: 2019-12-02 23:51:26 - Odsłon: 2513
04 lipca 2019

Data: 2019:07:04 17:26:03   ISO: 100   Ogniskowa: 4.73 mm   Aparat: DJI FC220   Przysłona: f/2.2   Ekspozycja: 1/1900 s  


Niezamieszkały obszar pomiędzy Gajowicami, Szczepinem oraz Muchoborem Małym, przez który przebiega kilka linii kolejowych - LK 271, 273, 274, 349 (Towarowa Obwodnica Wrocławia) oraz kilka łącznic. Z uwagi na wiele połączeń kolejowych na tym obszarze występuje dość liczna infrastruktura kolejowa, tj. wiadukty (10 obiektów), nasypy kolejowe, przepusty wodne, niestrzeżone przejścia dla pieszych. Większość obiektów powstała przed II wojną światową.

Na rozległym terenie funkcjonuje wiele ogródków działkowych, a także kompleksów leśnych, wśród nich największy jest tzw. Lasek Dolmelowski , powstały po wojnie w miejscu dawnego kompleksu sportowego.

  • /foto/3533/3533383m.jpg
    1932 - 1934
  • /foto/9535/9535653m.jpg
    2001
  • /foto/9535/9535659m.jpg
    2001
  • /foto/9535/9535660m.jpg
    2001
  • /foto/9535/9535667m.jpg
    2001
  • /foto/9535/9535672m.jpg
    2001
  • /foto/9535/9535675m.jpg
    2001
  • /foto/9535/9535686m.jpg
    2001
  • /foto/3535/3535673m.jpg
    2002
  • /foto/127/127706m.jpg
    2007
  • /foto/3535/3535738m.jpg
    2007
  • /foto/3537/3537088m.jpg
    2007
  • /foto/3533/3533392m.jpg
    2009
  • /foto/307/307744m.jpg
    2009
  • /foto/6109/6109042m.jpg
    2016
  • /foto/6199/6199095m.jpg
    2016
  • /foto/6347/6347588m.jpg
    2016
  • /foto/7741/7741614m.jpg
    2018
  • /foto/7998/7998742m.jpg
    2019
  • /foto/8350/8350489m.jpg
    2019
  • /foto/8350/8350490m.jpg
    2019
  • /foto/8350/8350491m.jpg
    2019
  • /foto/8624/8624849m.jpg
    2020
  • /foto/8624/8624853m.jpg
    2020
  • /foto/10604/10604058m.jpg
    2023

moose°

Poprzednie: Kamienica nr 5-6 Strona Główna Następne: ul. Szczawieńska


Okraj | 2019-12-05 16:28:14
Chyba troszkę na odwrót, 274 z Jaworzyny z prawej, a 271 z Poznania z lewej.
moose | 2019-12-05 19:39:59
Ciiii :)
SP32 | 2019-12-05 23:06:31
Linia nr 761 to podg Grabiszyn - podg Wrocław Świebodzki (dawne WSB). Warto zwrócić uwagę na widoczne starotorze dawnej linii nr 760 Wrocław Świebodzki - Wrocław Gądów, stoi na nim niebieski samochód, wzdłuż widać słupy trakcyjne.
moose | 2019-12-06 07:52:22
Rzeczywiście, w tym gąszczu się zagubiła. Łącznica nr 760 jest jedną z rozważanych opcji reaktywowania Świebodzkiego, jednak samo wzmocnienie ściany (przyczółku) wiaduktu linii 273 to rząd ok. 5 mln zł (ekspertyza PLK z roku 2009 zakładała 2,5 mln zł).
fOOd | 2019-12-06 12:53:47
Tak z ciekawości, czemu rozważana jest reaktywacja tej łącznicy? Bardziej naturalnym wydaje się puszczenie ruchu przez Wrocław Muchobór.
moose | 2019-12-08 22:26:53
- tutaj więcej na ten temat
ref-humbold | 2019-12-08 23:35:17
Moim zdaniem lepsze byłoby wykorzystanie części przebiegu łącznicy 760 do połączenia Świebodzkiego z Mikołajowem.