Tomen (2024-03-18 14:34:25) Ja tam nie widzę, żeby był po remoncie. Nowy tor i wiata są, ale peron w ogóle nieruszony. Przy okazji prośba o dodanie do linii kolejowej
rajaser (2024-03-18 14:38:59) Ok.
Kolekcja - J.Smolarz (2024-03-18 11:54:22) Na fotce widoczne słupy trakcji elektrycznej.
13smok (2021-01-07 00:55:13) A może to był most?
górski (2024-03-17 21:42:42) To była bocznica do kopalni, zobacz
moose (2024-03-17 22:47:45) I tak, i nie. Ten obiekt to pozostałość po skrzyżowaniu dwóch kolei przemysłowych, o nieznanym już dziś prześwicie torów. Górą faktycznie biegła bocznica (a dokładnie tor powrotny od wyciągowego) ze stacji Boguszów do, towarzyszącej kopalni Victor, koksowni Neu Heinrich. Dołem natomiast prowadził tor kolei łańcuchowej (Kettenbahn) z kopalni na zwałowisko, gdzie wykorzystując sieć równoległych torów rozprowadzano wózki/wagony i sypano skałę płoną z kopalni. Wcześniej, na to zwałowisko już pod koniec XIX w. dochodziła wąskotorówka z szybu Mayrau, czyli późniejszej Barbary. System ten musiał powstać na początku XX w. W latach 30. już nie istniał, a na mapach zaznaczona jest już tylko hałda. W tym miejscu dzisiaj jest baza transportowa firmy śmieciowej SANIKOM (ul. Brzozowa). Zmieniam nazwę obiektu na "Pozostałość kolei kopalnianej".
górski (2024-03-17 23:37:16) Część tych zmian można prześledzic na kolejnych wydaniach map (rok wg opisu z plików ): 1886 (pierwsze wydanie map), 1913, 1925, 1937, 1938, 1939, link w poprzedniego wpisu.
moose (2024-03-17 19:11:50) - zbocze oczyszczono z drzew, stąd poprawił się widok.
Kolekcja-BieniasiewiczT. (2024-03-13 16:41:25) Całą serię proponuję dopisać również tu:
rajaser (2024-03-13 17:56:49) Ok.
rajaser (2024-03-12 23:55:44) Widok przeciwny
rajaser (2024-03-12 23:55:29) Widok przeciwny
Hellrid (2024-03-11 22:10:25) To nie jest Główna, tylko Szkolna.
ragnar (2024-03-07 22:23:28) Coś nie tak z ostrością.
Danuta B. (2024-03-05 23:53:38) Jakby przygotowana degustacja na otwarcie nowego Geszeftu.